tiistai 19. huhtikuuta 2011

Appelsiinijugurttikakku



Oli vieraita. Siksi täytyi olla myös kakkua. Hihii :) Olen varsinainen kakkuhirmu, tunnustan. Tällä kertaa oli vuorossa appelsiinijugurttikakku. Tai oikeastaan kyseessä on limejugurttikakku, mutta olen aina unohtanut ostaa kakkua varten limen, nytkin. Siksipä tälläkin kertaa mentiin eri sitruksella, mutta toimii kuitenkin (myös greipeillä muuten). Ohjeen olen bongannut joskus telkkarista (Rachel Allen: Bake!) ja tykkään kovasti kun on helppo mutta herkullinen, kakki-sekaisin-vaan -tyylinen ohje. Olen laiskuuttani jättänyt pois ohjeessa olevat ruusuveden ja pistaasit, mutta hyvää on silti. Kakku ei ole varsinaisesti kuivakakku, vaikka siltä näyttääkin, vaan kiinteä ja kostea pläjäys. Suosittelen. Kaverina kakulla oma viritykseni: kevyttä ranskankermaa vaniljasokerilla.


3 kommenttia:

  1. Oi kuulostaa herkulliselta =)

    Ilmoittelen vain että olen saanut sly 15 emolta tietosi ;)

    Slysi

    VastaaPoista
  2. Hehe, tsiigatkaapa kielipoliisin kirjoitusvirhettä riviltä 7.. :P

    VastaaPoista

Kaikki kommentit ovat erityisen tervetulleita. Kiitos niistä!